maandag 1 juni 2009

Pinksterweekend!

Afgelopen weekend hebben we in een heerlijk zonnig en relaxed Ardennen vertoefd. Lekker gewandeld, gegeten en gekletst met een stel gezellige vrienden. Ik houd van deze omgeving: erg ruig en natuurlijk, het lijkt wel heel ver weg, maar het is toch maar 2 uurtjes rijden van ons huis vandaan.
Ik heb genoten van alle fauna en flora die je zomaar om je heen ziet: roofvogels, een boomklevertje, meikevers, reuzenkwikstaarten, heel veel vlinders en waterjuffers in spannende kleuren (zoals pauwblauw, felturquoise en pikzwart). Alle mooi bloeiende bermen maken het geheel af, en ook het uitzicht vanaf ons terras was niet te versmaden:


Meikever met mooie antennes op zijn kop; helaas was deze lichtelijk defect...
Op zondag was er ook nog eens een heel grote rommelmarkt, en daar moesten we natuurlijk wel even heen! Er waren best een hoop aantrekkelijke spullen te koop, maar het waren geen leuke prijzen jammer genoeg. Wat ik niet kon laten liggen waren een vijftal bordjes met roze rozen erop (je zal maar Familie Roos heten!) van Boch la Louviere voor slechts 4 euro!
Thuisgekomen konden we meteen met de tuin aan de slag: van 4 dagen zon en geen regen knapt de boel niet echt op. Dus maaien, wieden en vooral: sproeien!! In mijn kasje piepten overal kiempjes boven de grond uit, en de tuinkers was natuurlijk als een gek gegroeid, heel leuk voor de kinderen dus!

Ik zag trouwens ook heel veel nieuwe bloemen en kleuren, echt ongelooflijk wat er zich op zomaar ontwikkelt als je even niet kijkt! Mooie rozen, ben ik erg blij mee:

Maar het meest bijzondere van alles was toch wel het enthousiaste zoemconcert van tientallen bijen en hommels die als gekken alle bloemen in en uit kropen! Ze leken wel helemaal hieperdepieper te zijn geworden van het enorme aanbod waar ze uit konden kiezen. Het is dan ook zeer spijtig dat ik bij onderstaande foto's geen geluid kan laten horen...
Bijtje in een blauw klokje!

Een van de vele hommels in een van de honderden kiwibloesembloemen!
Wat een gezellige bedrijvigheid!

Kortom, het was een mooi mooi mooi weekend! Ik hoop dat jullie ook allemaal hebben genoten van het mooie weer, van alles wat groeit en bloeit, en van elkaar natuurlijk!
Joke

2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk zo even een weekendje er tussen uit, wij hebben ook genoten maar niet van pinksteren dat hebben ze hier jaren geleden afgeschaft hahaha..... fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Joke, Bedankt voor je bezoek aan m'n blog ! Nu kom ik langs voor een tegenbezoek :)) Jullie hebben zo te horen een fijn weekend gehad !! En wat leuk van die rozen-bordjes.. van zulke vondsten kun je zo blij worden hè ! Hier wordt ook nog volop getuinierd, ach ja een tuin is nooit af :))
    Fijne week nog, Janneke.

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Widget by LinkWithin