dinsdag 9 juni 2009

Satisfy your senses...

Gisteren zijn we thuisgekomen van nog een weekendje Ardennen, en gelukkig was het daar (tegen alle weersvoorspellingen in!) best lekker weer. Een graad of 17, zonnetje erbij, dus heerlijk toeven.
We hebben zelfs een paar keer buiten kunnen eten.
We zaten in een klein en heel rustig dorpje, en ik vind het dan zo gezellig om lekker alleen 's ochtends naar de bakker te lopen voor vers Belgisch brood. Of 's avonds na het eten met zijn allen een wandeling te maken op je dooie gemakje. En dan rondkijken natuurlijk, en luisteren, en voelen!!
Alleen al de bermen, daar kan ik zo intens gelukkig van worden! Of een veldje waarop het gras een meter hoog groeit. Of een beukenhaag waarin je meikevers kunt zoeken. En het mooist voor mij is nog wel: stromende watertjes, slootjes, vennetjes; van water word ik helemaal kalm en rustig. Ik vind het ook erg belangrijk om mijn kindjes kennis te laten maken met het gevoel om tot je oren in een grasveld rond te struinen of lekker met je laarsjes in een ondiep riviertje te staan om eindeloos steentjes te gooien.
Het is zo bijzonder, alles wat daar groeit en bloeit, zomaar in het wild. Natuurlijk zijn er zaden overgewaaid uit naburige tuintjes, maar het oogt allemaal heel naturel. En omdat het zo overvloedig aanwezig, mag er geplukt worden vind ik. Moet je nou eens kijken wat er zoal te vinden is:
Ook hebben we weer leuke en mooie beestjes gezien: een bijzonder harige punkrups, toevallig ontdekt door Annabella toen ze languit in het gras viel! Het is de rups van de Grote Beer, een mooie kleurige nachtvlinder.
En wat te denken van deze slak, die een goeie Cubaan blijkbaar niet te versmaden vindt?!
We hebben weer van erg veel "eye candy" mogen genieten al met al. Heerlijk toch!
Mijn zintuigen zijn weer volop bevredigd, en mijn gevoelens in harmonie geraakt. Ben weer een uiterst gelukkig mens....
Joke
PS: wat dan wel weer jammer is, is dat de kinderen nu de smaak van bloemen plukken helemaal te pakken hebben:

3 opmerkingen:

  1. He lekker he zo er even tussen uit en dan zit t weer jullie ook nog meer.Heerlijk en wat n leuke foto van t punk-rupsje normaal ben ik niet zo van ahhhh n rups maar deze is zeer de foto waard!Nu nog even lekker na genieten,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Begrijp helemaal waar je het over hebt, jaaa absoluut zou Zweden ook een land voor je zijn, ik kan ook al van een prachtige berm gelukkig worden, hahaha... sterker nog van een zak aardappels ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jee en dat allemaal gratis en voor niets zo voor je cadeau. Prachtige bloemen...
    En geluk kost ook niets en is niet te betalen.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Widget by LinkWithin