vrijdag 22 mei 2009

Snoeptuin

De reden dat we 2 jaar geleden een huis hebben gezocht met een grote tuin was omdat me dat zo fijn leek voor de kindjes. En dat klopt, want ze rennen, ravotten, klauteren, speuren en spelen volop, weer of geen weer. Missie geslaagd dus!
Maar inmiddels ben ik zelf ook helemaal tuinverslaafd geraakt. Nou heb ik helemaal zoveel verstand niet van tuinieren, en ik heb ook niet speciaal groene vingers, maar er bijna niks heerlijker dan met je handen in de aarde wroeten, plantjes bewonderen en je eigen eten zaaien. En helemaal als het zonnig is! Je kunt je gedachten laten komen en ook weer laten gaan. Er gaat iets heel therapeutisch van uit, vind ik, en het is ook nog eens een goeie workout!
Achterin onze tuin hebben we een moestuin van ongeveer 40 vierkante meter, en vorig jaar had ik een kleine oogst van het een en ander. Dit jaar heb ik alles samen met de kindjes gezaaid, het is dus spannend wat er wel en niet gaat opkomen!Verder staan er wat fruitbomen her en der in de tuin, en ik kan niet wachten tot we weer kunnen plukken!Geduld is een schone zaak, ondertussen behelp ik mezelf met het maken van foto's van de vorderingen!

De oogst(2008)!


Komende kiwi's

Piepkleine pruim

2 opmerkingen:

  1. 0H, ik zag dat jij een volger van mijn blogje was geworden en ben even nieuwsgierig bij je gaan 'buurten' hoor! Leuk!! Ik denk dat je een superblog aan het maken bent...en ik ben ook dol op Mamaloe-achtige dingen...helemaal mijn smaak hoor. Mijn hele benedenverdieping is nu aan het wit-worden, maar de keuken blijft lekker rood!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bizzybee, welkom en dank je dat je je aangemeld hebt om mijn blog te volgen, was natuurlijk nieuwsgierig!!! ;o) Ik ben een fan van stoer, wit en mamaloe of moet ik hier in Zweden zeggen Pippi spulletjes. Fijn weekend! Kijk uit naar je volgende blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Widget by LinkWithin