vrijdag 14 januari 2011

Lentekleurtjes!

Ondanks dat het buiten guur en nat is (hoewel de temperatuur toch vrij zacht is) had ik volop zin om weer eens iets op te leuken, en wel in zachte pastel-lente-kleurtjes: zachtroze en hemelsbaluw.

Dit karweitje zal al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang in de planning, maar er kwam nooit iets van terecht, wegens geen zin-tijd en noem maar op.

Ik zag er namelijk ont-zet-tend tegenop: schuren is zo'n snertklus! Ik doe het met zo'n muis, dan gaat het sneller, maar door de constante trillingen speelt daags erna mijn tennisarm weer goed op.

En het geeft zoveel vuil; al dat rondwaaiend stof (= verfdeeltjes=vergif) dat toch altijd de weg naar je longen weet te bereiken, stofkapje of niet...

Maar goed, ik heb side-table en salontafel naar buiten gesleurd en heb onder het afdak de boel geschuurd. Daarna heb ik de side-table OP de keukentafel gezet en geschilderd.

Drie keer raden hoeveel tijd dit gigantische werk in beslag nam??? Nou, eh, slechts 1 uur in totaal! Ongelooflijk, daar zit je dan een jaar tegenaan te hikken!

Vanmiddag schilder ik de salontafel en morgen kan de tweede laag op allebei en dan is het fini! Gewoon, zomaar, bij wijze van spreken "tussen de soep en de erpels deur"... en zo heb ik het het liefst. Snel klaar, mooi resultaat en het staat weer voor jaaaren te pronken in je interieur.

Zucht...waren alle problemen maar zo snel opgelost...

1 opmerking:

  1. Wat een leuke blog is dit! Lekker kleurig en fleurig. Ik ben een beetje terug gaan lezen, wat een prachtige, romantische tuin heb je met al die doorkijkjes en boogjes. Heel mooi.
    Ik kom nog eens terug!
    groetjes
    Juul

    BeantwoordenVerwijderen

Blog Widget by LinkWithin